خبرنگاران تعداد بیماران و تلفات کرونا در قزوین از میانگین کشوری سبقت گرفت

به گزارش مجله گذر عمر، قزوین-خبرنگاران- جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: تعداد ابتلای روزانه بیماران و تلفات کرونا در استان از میانگین کشوری فراتر رفته به گونه ای که شرایط قزوین در مرحله فوق قرمز قرار گرفته است.

خبرنگاران تعداد بیماران و تلفات کرونا در قزوین از میانگین کشوری سبقت گرفت

منوچهر حبیبی سه شنبه شب در نشست فوق العاده پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در قزوین اضافه نمود: رشد بیماران و تلفات ناشی از این بیماری در قزوین روزافزون بوده و شرایط بسیار نگران کننده شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های قزوین روز به روز افزایش می یابد و هر روز تعداد اشغال تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی بیشتر می شود.

این مسوول از مسافرت ها به عنوان عامل اصلی شیوع کرونا نام برد و گفت: متاسفانه برآوردها نشان داده که بیشترین سفرهای اجرا شده به شمال کشور در تعطیلات ماه جاری مربوط به شهروندان قزوینی بوده و این موضوع در رشد بیماران کرونایی بی تاثیر نبوده است.

حبیبی از وسایط نقلیه عمومی، نانوایی ها، داروخانه ها و مطب های پزشکان به دلیل کم توجهی به فاصله گذاری اجتماعی در آنها به عنوان خطرناک ترین مکان ها برای انتقال و شیوع کرونا نام برد و گفت: از مردم می خواهیم در زمان حضور در این مکان ها حتما فاصله 1.5 متری را حفظ و رعایت کرده و از ماسک،شیلد و محافظ صورت و دستکش استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد آموزش در مدارس و دانشگاه های قزوین به شکل غیرحضوری پیش برود و در این خصوص تا خاتمه هفته جاری اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: از دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی قزوین انتظار می رود نسبت به تامین واکسن آنفلوانزا تا پیش از فصل سرما اقدام کرده و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

این مسوول گفت: اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بر همه مصوبات کارگروه ها و ستادها ارجحیت دارد و با متخلفان و اهمال کنندگان برخورد جدی می شود.

حبیبی در ادامه با اشاره به بستری 301 بیمار کرونایی در بیمارستان های قزوین،گفت: 47 بیمار جدید نیز شناسایی شده اند و میزان فوتی ها از ابتدا تا به امروز نیز 537 نفر بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 250

به "خبرنگاران تعداد بیماران و تلفات کرونا در قزوین از میانگین کشوری سبقت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد بیماران و تلفات کرونا در قزوین از میانگین کشوری سبقت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید