خبرنگاران باران به 60 درصد راه های عشایری شهرستان ممسنی زیان وارد کرد

به گزارش مجله گذر عمر، شیراز- خبرنگاران- فرماندار شهرستان ممسنی گفت: بارش باران طی 48 ساعت گذشته به 60 درصد راه های عشایری این شهرستان زیان های کلی و جزئی وارد کرد.

خبرنگاران باران به 60 درصد راه های عشایری شهرستان ممسنی زیان وارد کرد

داوود ایوبی، شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: مجموع طول راه های عشایری این شهرستان حدود 2 هزار کیلومتر است که بارندگی اخیر موجب تخریب و آسیب دیدگی بعضی از این راه ها شده و تردد را برای عشایر غیر ممکن یا سخت نموده است.

وی ادامه داد: همچنین بارش باران به راه های آسفالته و خاکی روستایی شهرستان نیز خسارت هایی وارد نموده و به ویژه در جاده های خاکی رفت و آمد به کندی و سختی انجام می گردد.

او ادامه داد: بعضی محورهای روستایی آسفالته نیز که بر اثر ریزش کوه بسته شده بود با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد و هم اینک تمام این محورها باز هستند.

فرماندار ممسنی، با اشاره به وارد آمدن زیان به جاده های بین مزارع این شهرستان نیز گفت: به بعضی خانه های روستایی و همچنین چادرهای عشایر نیز خسارت هایی وارد شده که با حضور هلال احمر تا به امروز یاری هایی نیز در این زمینه ارائه شده است.

ایوبی اضافه کرد: در حوزه شهری نیز شدت بارش ها سبب آبگرفتگی معابر گشت و به ویژه در شهر نورآباد به دلیل اینکه مرکز شهر نقطه ثقل آبریز است و تمام روان آب ها به سمت مرکز شهر سرازیر می گردد، در زمان بارندگی با توجه به کشش پایین کانل های انتقال آب، در تردد و عبور و مرور شهروندان خلل ایجاد می گردد.

وی توضیح داد: ارزیابی میزان خسارت ها نیز در دست انجام است که پس از قطعی شدن اعلام خواهد شد.

رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس در گفت و گو با خبرنگاران میزان بارش باران در نورآباد ممسنی را تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز 61 و هفت دهم میلیمتر اظهار داشت.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در 163 کیلومتری غرب شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 406

به "خبرنگاران باران به 60 درصد راه های عشایری شهرستان ممسنی زیان وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باران به 60 درصد راه های عشایری شهرستان ممسنی زیان وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید