خبرنگاران استاندار: اتمام جادە سنندج - مریوان از پروژەهای اولویت دار کردستان است

به گزارش مجله گذر عمر، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: پروژه احداث جادە جدید سنندج - مریوان از اولویت های استان است و باید طبق جدول زمان بندی شدە، اجرا و پیشرفت کند.

خبرنگاران استاندار: اتمام جادە سنندج - مریوان از پروژەهای اولویت دار کردستان است

بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در جلسه آنالیز مسائل راه سنندج به مریوان بر اهمیت حیاتی این جاده در توسعه استان تاکید نمود و گفت: این پروژه از اولویت های استان برای بهره برداری در امسال است و نباید هیچ مانعی در اجرا و اتمام آن خلل وارد کند.

وی با بیان اینکه جاده جدید مریوان از لحاظ اعتباری مسئله ای ندارد، اضافه نمود: با عنایت دفتر رهبر معظم انقلاب و حمایت های دولت، این پروژه تامین اعتبار شده و هم اکنون در سه قطعه پیمانکاران مشغول کار هستند.

استاندار کردستان همچنین بر افزایش سرعت کار در جاده سنندج - مریوان تاکید نمود و اضافه نمود: اجرای همزمان سیستم روشنایی و تهویه تونل های موجود در راستا برای افزایش ایمنی لازم است.

مرادنیا با بیان اینکه در آینده نزدیک ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان را در استان خواهیم داشت، یادآور شد: تکمیل و بهره برداری از جاده جدید سنندج - مریوان می تواند علاوه بر افزایش ایمنی و کوتاه کردن راستا از لحاظ مالی نیز تاثیر بسزایی در توسعه استان داشته باشد.

طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اتمام این طرح به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال دیگر اعتبار احتیاج دارد.

عملیات اجرایی قطعات یک، 2 و سه این طرح هم اکنون به طول 30 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال اتمام است که در این مرحله عملیات نصب تابلو، علایم و خط کشی و روشنایی 2 دستگاه تونل همرو و گزردره در حال اجرا است.

عملیات اجرایی قطعه چهار نیز در 2 مقطع چهار کیلومتری و 3.3 کیلومتری (واریانت روستای شیخ عطار) جمعا با 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در حال اجرا است.

طول این قطعه چهار هزار و 670 متر بوده که تا به امروز 85 درصد از عملیات عمرانی آن اجرا شده و اعتبار اولیه آن 630 میلیارد ریال است.

قطعه 6 واریانت تیژتیژگاران نیز به طول هفت هزار و 190 متر طول دارد و با مبلغ 223 میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون از 62 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

جاده فعلی سنندج به مریوان با 125 کیلومتر طول، دارای پیچ های متعددی است که با بهره برداری از جاده جدید علاوه بر کاهش 25 کیلومتری طول راستا، مدت زمان تردد از سنندج تا مریوان حدود 75 دقیقه کاهش می یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 178

به "خبرنگاران استاندار: اتمام جادە سنندج - مریوان از پروژەهای اولویت دار کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: اتمام جادە سنندج - مریوان از پروژەهای اولویت دار کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید