خبرنگاران اجلاس سران فرانسه و غرب آفریقا شروع شد

به گزارش مجله گذر عمر، تهران- خبرنگاران- اجلاس دو روزه سران فرانسه و غرب آفریقا با آنالیز موضوع مبارزه با افراط گرایی در منطقه ساحل آفریقا و احتمال کاهش نیروهای فرانسوی در این منطقه، شروع شد.

خبرنگاران اجلاس سران فرانسه و غرب آفریقا شروع شد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، رهبران اقتصادی، بورکینافاسو، چاد، نیجر و موریتانی روز دوشنبه در نشست انجامنا در چاد حضور یافتند و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز به وسیله ویدیوکنفرانس در این اجلاس مشارکت کرد.

فرانسه ماه گذشته خاطرنشان کرد که محتمل است شمار نیروهای خود را در منطقه ساحل آفریقا تعدیل کند. انتظار می رود مکرون در این اجلاس، کاهش نیروهای فرانسوی در این منطقه را اعلام کند.

فرانسه حدود پنج هزار و یکصد نیرو در پنج کشور آفریقایی دارد که بزرگترین حضور نظامی این کشور در خارج از مرزهایش است.

به رغم مشارکت فرانسه و پنج کشور آفریقایی در منطقه ساحل برای مقابله با افراط گرایی، حملات تروریستی داعش و القاعده همچنان ادامه دارد و این گروه ها بخش هایی از اقتصادی، نیجر و بورکینافاسو را تحت کنترل دارند.

یک مقام ارشد فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، گفت که در امسال میلادی حملات نظامی بر هدف قرار دادن چهره های اصلی گروه های مرتبط با القاعده و سایر گروه های تروریستی متمرکز خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 517

به "خبرنگاران اجلاس سران فرانسه و غرب آفریقا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجلاس سران فرانسه و غرب آفریقا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید