حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق تهدیدی برای امنیت ملی است

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، محمد البلداوی نماینده مجلس عراق سخنانی را در مورد تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در این کشور عنوان کرد.

حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق تهدیدی برای امنیت ملی است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق تهدید مستقیمی برای امنیت ملی این کشور محسوب می گردد. ضروری است که نیروهای آمریکایی هرچه زودتر از عراق خارج شوند.

این نماینده مجلس عراق گفت: دولت بغداد باید اقدامات لازم جهت بیرون راندن نیروهای نظامی خارجی از خاک عراق را انجام دهد. نیروهای خارجی قصد دارند عراق را سکویی برای حمله به کشورهای همسایه قرار دهند.

البلداوی تأکید کرد: نیروهای عراقی خود به تنهایی توانایی برقراری امنیت در کشورشان را دارند و در این میان نیازی به تداوم حضور نیروهای نظامی خارجی نیست. تصمیم عراق برای خارج ساختن نیروهای نظامی خارجی از خاک خود بازگشت ناپذیر است.

پیش از این، جواد الطلیباوی سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق به کوشش های ایالات متحده آمریکا برای بقای نظامی در خاک این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: کوشش های آمریکا برای بقای بیشتر در خاک عراق از دیدگاه ما کاملاً مردود است. تصمیم مقاومت عراق برای اخراج آمریکایی ها از خاک عراق کاملاً قاطعانه است.

سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق در ادامه اضافه نمود: مقاومت تا زمان خاتمه اشغالگری آمریکا در عراق ادامه خواهد داشت. تا زمانی که تمامی پایگاه های نظامی آمریکا در عراق بسته نشوند، عملیات های مقاومت علیه اشغالگران متوقف نخواهد شد.

حامد عباس نماینده ائتلاف فتح نیز چندی پیش اعلام نمود که کشمکشها و عامل سیاسی داخلی موجب تضعیف موضع در برابر دخالت های خارجی شده است و دخالت آمریکا و تحریم ها علیه بعضی شخصیت ها و تشکلات سیاسی را موجب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 653

به "حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق تهدیدی برای امنیت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق تهدیدی برای امنیت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید