ثبت نام 4518 کارفرمای گنبدی برای استفاده از تسهیلات کرونا

به گزارش مجله گذر عمر، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس گفت: کارفرمایان 4518 کارگاه و بنگاه کوچک اقتصادی این شهرستان که بر اثر تبعات ناشی از شیوع کرونا دچار مشکل و تعطیلی شده اند، برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در سامانه کارا ثبت نام کردند.

ثبت نام 4518 کارفرمای گنبدی برای استفاده از تسهیلات کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حبیب الله ابراهیمی مبلغ تسهیلات به ازای هر کارگر بیمه شده در 14 رسته اعلامی از جمله مراکز تهیه و عرضه غذا (رستوران ها)، گردشگری (هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی)، حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری، مراکز تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، صنایع دستی، مراکز عرضه آجیل و شیرینی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و برخی مراکز تولیدی بخش کشاورزی را بین 120 تا 160 میلیون ریال خاطرنشان کرد و افزود: کارمزد این تسهیلات 12 درصد و بازپرداخت آن نیز 24ماهه است که پس از 3 ماه تنفس شروع می شود.

وی افزود: هم اکنون معرفی کارفرمایان گنبدی ثبت نام کننده در سامانه کارا به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات در حال انجام است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس همچنین از شروع پرداخت بیمه بیکاری به افزون بر 4 هزار کارگر بیکارشده به سبب شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: این کارگران سابقه پرداخت حق بیمه داشتند و بیشتر در کارگاه های کوچک و حوزه اصناف مشغول به کار بودند.

ابراهیمی با بیان اینکه تا به امروز بیمه بیکاری ماه های اسفند 98 و فروردین 99 به حساب کارگران واجد شرایط واریز شده و بیمه ماه اردیبهشت نیز به زودی به حساب آنها واریز می شود افزود: مبلغ بیمه بیکاری بر اساس میزان حداقل دستمزد قانون کار به همراه حق عائله مندی است.

به گفته وی، شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس حدود 70 هزار نفر جمعیت کارگری دارد که نیمی از آنها در 12 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب، 6 هزار کارگاه کوچک و افزون بر 130 واحد تولیدی متوسط فعال و بیمه هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 152

به "ثبت نام 4518 کارفرمای گنبدی برای استفاده از تسهیلات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 4518 کارفرمای گنبدی برای استفاده از تسهیلات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید