تور استانبول: توفان سهمگین در استانبول؛ 4 کشته و 38 مجروح

به گزارش مجله گذر عمر، فرمانداری استانبول بیان کرد توفان روز دوشنبه با بادهای شدید، دست کم چهار کشته و 38 مجروح برجای گذاشت.

تور استانبول: توفان سهمگین در استانبول؛ 4 کشته و 38 مجروح

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر فرمانداری استانبول اعلام نمود روز دوشنبه بر اثر توفان با بادهای شدید در این کلانشهر، دست کم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته اداره مدیریت بلایا و فوریت های اضطراری ترکیه، دست کم 38 نفر مجروح شده اند.

به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، این اداره اضافه نمود خدمات اضطراری برای ارائه یاری به افراد نیازمند سخت در کوشش است.

از صبح روز دوشنبه شهر استانبول ترکیه که محل زندگی بیش از 15 میلیون نفر است با بادهای قوی روبرو شد که درختان را ریشه کن کرد، بام خانه ها را از جا کند و حتی یک برج ساعت را واژگون کرد.

مقام های هواشناسی ترکیه گفتند که باد با سرعت 129 کیلومتر در ساعت در ناحیه بیلیک دوزو استانبول وزید که بعلاوه با بارش باران همراه با گل و لای همراه شد.

بعضی از قایق های پهلو گرفته در مالتپه و پندیک به علت طوفان متحمل خسارت شدیدی شدند که بعلاوه باعث برخورد یک کشتی باری با اسکله در بندر آمبرلی شد.

در میان توفان، مقامات ترکیه حمل و نقل دریایی را لغو کردند و تنگه بسفر - که دریای مدیترانه و دریای سیاه را به هم متصل می نماید - برای تردد کشتی ها در هر دو جهت بستند.

بعلاوه در روبروه با شرایط نامطلوب هوایی، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز دستکم شش هواپیما را که قادر به فرود نبود به فرودگاه های خارج از استانبول فرستاد.

مقامات ترکیه در بیانیه ای اعلام نمودند که بیشتر منطقه ها ترکیه تا روز سه شنبه تحت تأثیر بادهای شدید و توفان قرار می گیرد و از مردم خواستند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب در شرایط جوی بد انجام دهند.

در اطلاعیه بعدی فرمانداری استانبول اعلام نمود که به علت تداوم تاثیر توفان در این شهر، آموزش به مدت یک روز متوقف شد.

به گفته مقام های هواشناسی ترکیه، وزش باد شدید و توفان امشب و فردا با سرعت وزش باد تا 90 کیلومتر در ساعت تا ساعت 6 بعد از ظهر در استانبول ادامه خواهد داشت.

در مجموع 116 حادثه از جمله ریشه کن شدن درختان و کنده شدن سقف ها در استان های بورسا، بولو، تکیرداغ و یالوا اتفاق افتاده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 932

به "تور استانبول: توفان سهمگین در استانبول؛ 4 کشته و 38 مجروح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: توفان سهمگین در استانبول؛ 4 کشته و 38 مجروح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید