تصویب برجام یاری به پروژه نرمال سازی دشمنان ایران بود، مجلس یادزهم باید هدف و اولویت خود را معین کند

به گزارش مجله گذر عمر، برنامه تلویزیونی جلسه غیرعلنی شب گذشته با دعوت از هادی بیگی نژاد، نماینده منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم به بیان دیدگاه و آرا این نماینده جوان خانه ملت پرداخت.

تصویب برجام یاری به پروژه نرمال سازی دشمنان ایران بود، مجلس یادزهم باید هدف و اولویت خود را معین کند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، بیگ نژاد که متولد سال 1360 است، تحصیلات خود را در رشته دکتری شیمی به سرانجام رسانده است و ضمن سبقه فعالیت در انجمن های فرهنگی و سیاسی دانشگاه، اکنون وارد عرصه سیاست شده است.

وی در مورد انگیزه خود از حضور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیرو فرموده رهبری مبنی بر ورود جوانان به میدان سیاست و کوشش و با توجه به سبقه فعالیت سیاسی و فرهنگی قدم به عرصه سیاست گذاشتم. از سوی دیگر علاوه بر احساس تکلیف برای ورود به حوزه تصمیم سازی و سیاست کشور، تایید دیگران مبنی بر کارایی حضور در این عرصه نیز ترغیب کننده ورود من به این صحنه شد.

این نماینده مجلس اصلی ترین مشکل مجلس دهم را بی هویتی و غیر هدفمند بودن آن دانست و اضافه کرد: مجلس یازدهم در وهله نخست باید هدف و هویت خود را معین و تکلیف کند. به گونه ای که علاوه بر ترسیم راستا مجلس، افکار عمومی نیز باید بدانند که از نمایندگان خود چه انتظارت و توقعاتی را دارد.

مهمان جوان برنامه جلسه غیرعلنی با بیان مخالفت خود نسبت به طرح برجام عنوان نمود: رهبر معظم انقلاب از سال 85 به شکل گیری ناتو فرهنگی علیه ایران هشدار دادند و دو سال پس از آن نیز از کوشش دشمنان برای بی هویتی نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفتند. به دنبال این موضوع، شاهد اجرای پروژه نرمال سازی در دنیا با هدف ترویج نرمال نبودن ایران و عدم پذیرش قواعد بین المللی از سوی ایران روبرو بودیم که بازیگران این پروژه در گام نخست با تحمیل فشارهای مالی، سیاست و اقتصاد ایران را دچار شوک کردند.

گام بعدی فراموشی آرمان ها و ارزش ها برای به رسمیت شناخته شدن ایران بود که می توان برجام و 2030 را از ابزارهای تحقق این گام دانست. لذا باید این نکته را یادآور شد که اجرای برجام نه تنها گره ای از مسائل ایران را نگگردد بلکه کشور را وابسته تر و تحریم ها را هدفمندتر کرد.

بیگی نژاد با اشاره به موافقت خود نسبت به شفافیت آراء نمایندگان مجلس اظهار کرد: بحث شفافیت آراء نمایندگان خانه ملت با مزایا و معایبی همراه است. بعضی نمایندگان به دلیل فرار و عدم پاسخگویی نسبت به رأی های مطرح شده خود با موضوع شفافیت آراء نمایندگان مخالف هستند. در حالی که در صورت شفافیت آراء، شاهد جلوگیری از بسیاری زد و بندها و سوء استفاده های شخصی خواهیم بود.

مهمان برنامه جلسه غیرعلنی در مورد تصویب لایحه بودجه سال 99 بیان نمود: رد شدن کلیت طرح بودجه سال 99 در مجلس دهم و شیوع کرونا و عدم برگزاری جلسات مجلس منجر به حکم رهبری مبنی بر آنالیز بودجه در کمیسیون تلفیق به جای صحن علنی شد که تصمیم بسیار درستی بود چراکه نمی توان کشور را بی برنامه و غیر هدفمند اداره کرد.

وی با اشاره به نظر ممتنع خود نسبت طرح اخد مالیات از خانه های خالی از سکنه توضیح داد: هدف از اجرای این طرح حرکت سرمایه از بازار مسکن به حوزه فراوری کشور است. در حالی که با اجرای این طرح شاهد افزایش قیمت مسکن و تحمیل هزینه به مردم خواهیم بود و سرمایه فراوری کشور از جیب مردم پرداخت می گردد. لذا بهتر است که ابتدا بسترسازی مناسبی در جهت حرکت سرمایه از بازار مسکن به سمت فراوری صورت بگیرد و سپس این طرح اجرایی گردد.

بیگی نژاد در سرانجام سخنان خود در برنامه جلسه غیرعلنی گفت: علاوه بر ایجاد مجلسی هدفمند و با هویت، بحث پرهیز از خام فروشی و کیفیت بخشی به فراوری داخل از دغدغه های مهم من برای پیگیری در مجلس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 141

به "تصویب برجام یاری به پروژه نرمال سازی دشمنان ایران بود، مجلس یادزهم باید هدف و اولویت خود را معین کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب برجام یاری به پروژه نرمال سازی دشمنان ایران بود، مجلس یادزهم باید هدف و اولویت خود را معین کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید