(تصاویر) پناهجویان معترض در بلژیک لب های خود را دوختند

به گزارش مجله گذر عمر، دست کم 250 پناهجوی غیرقانونی در کلیسایی در مرکز بروکسل و بیش از 200 نفر دیگر در سراسر پایتخت بلژیک دست به اعتصاب غذا زده اند.

(تصاویر) پناهجویان معترض در بلژیک لب های خود را دوختند

به گزارش خبرنگاران، این پناهجویان که اغلب شاغل هستند می خواهند که هر چه سریعتر شرایط اقامتی قانونی پیدا نمایند. این افراد در اعتراض به شرایط خود از 23 ماه مه گذشته تا به امروز غذا نخورده اند.

احمد یکی از سازمان دهندگان این اعتصاب غذا می گوید: برخی اوقات تعجب می کنم که دولتمردان چگونه می توانند بخوابند وقتی این همه انسان گرسنه دارند می میرند و رنج می کشند.

این پناهجویان عمدتاً از تونس، مراکش، الجزایر، مصر و پاکستان می آیند و می گویند که سالهاست که در بروکسل و دیگر شهر های بلژیک به کاروزندگی مشغول هستند، اما همیشه در نگرانی بازداشت از سوی پلیس و اخراج شدن بدون حقوق از محل کارشان قراردارند.

بدون داشتن اوراق رسمی، پناهجویان قادر به دسترسی به خدمات درمانی مناسب، خدمات اقتصادی یا سایر مزایای اعطا شده به ساکنان و شهروندان بلژیک نیستند.

یکی از پزشکانی که داوطلبانه در کنار پناهجویان است می گوید: حال بسیاری از اعتصابیون روز به روز بدتر و بدتر می شوند. ما چندین مورد از مسائل قلبی، مسائل کلیوی، مسائل روانی و چندین اقدام به خودکشی دیده ایم.

آمار ها نشان می دهد که در بلژیک 11 میلیونی بیش از 150 هزار پناهجوی ثبت نشده و غیرقانونی وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 748

به "(تصاویر) پناهجویان معترض در بلژیک لب های خود را دوختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) پناهجویان معترض در بلژیک لب های خود را دوختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید