تصاویر دیده نشده از داخل شهر ممنوعه در چین!

به گزارش مجله گذر عمر، شهر ممنوعه چین | The Forbidden City

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری چین باشد شاید همه یاد اولین چیزی که می افتند دیوار چین باشد ولی به جرات می توان گفت که درخشان ترین و چشمگیرترین جاذبه این کشور در قلب مرکز آن یعنی پکن قرار گرفته است. شهر ممنوعه چین جایی است که هر کسی برای حداقل یکبار هم که شده باید در زندگی اش ببیند. این مکان پر طرفدارترین دیدنی چین است و یکی از 5 کاخ مهم ساخته شده در تاریخ محسوب می گردد. شهر ممنوعه نه یک شهر بلکه مجموعه ای از کاخ های حیرت آور است، در ادامه خبرنگاران شما را به همراه خود به داخل این مکان شگفت انگیز خواهد برد. با ما باشید.

تصاویر دیده نشده از داخل شهر ممنوعه در چین!

شهر ممنوعه چین یکی از 3 کاخ قدیمی است که هنوز هم در چین مدرن وجود دارد و بزرگ ترین کاخ تاریخی جهان محسوب می گردد. اگر چه دو کاخ دیگر نقش بسیار مهمی در تاریخ چین دارند اما با این حال شهر ممنوعه تا 500 سال محل فرمانروایی سلسله پادشاهی بوده است و بعلاوه یکی از معدود بناهای باستانی چین است که به خوبی محافظت شده است. این مکان در بین مردم چین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نه تنها در بین چینی ها بلکه در جهان مشهور است و در لیست میراث های جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است.

به خاطر منحصر بودن هم از ظاهر و هم از نظر فرهنگی، شهر ممنوعه چین هم در بین چینی ها و هم جهانگرد ها بسیار مشهور است به طوری که سالانه حدود 14 میلیون بازدید کننده دارد! اگر در تعطیلات خاصی و یا حتی آخر هفته ها بخواهید از آن جا تماشا کنید شاید ساعت ها مجبور باشید در صف های طولانی انتظار برای ورود به کاخ بمانید، در واقع دولت چین برای این که از این آثار تاریخی با ارزش حفاظت کند و مانع رسیدن هر آسیبی به آن بگردد، از ورود جمعیت زیاد به آن جا جلوگیری می نماید.

شهر ممنوعه چین چرا ممنوع شد؟

همان گونه که در بالا هم گفته شد، شهر ممنوعه نه واقعا یک شهر بلکه مجموعه ای از کاخ ها با هزاران اتاق است و ساختمان است. در آن دوران هیچ کس به جز پادشاه و خاندان سلطنتی حق ورود به این شهر را نداشت و به همین دلیل به آن شهر ممنوعه می گفتند.

جالب است بدانید که امروزه 9999 اتاق آن مملو از صنایع دستی است. وقتی که وارد این مکان می شوید تازه به عظمت آن پی می برید و در هر گوشه و کناری از آن می توانید تکه ای از تاریخ و فرهنگ کشور چین را ببینید. در هر اتاق آن هم گوشه ای از زندگی های باستانی چین با مجسمه ها و بقیه تزیینات به نمایش کشیده شده است و در واقع 9999 اتاق شهر ممنوعه چین در 980 ساختمان چوبی بزرگ آن جا شده اند.

یکی دیگر از مواردی که دانستنش بازدید از شهر ممنوعه چین را جالب تر می نماید این است که این مجموعه در گذشته محل اقامت 24 امپراطوری بوده است مثلا امپراطوران سلسله مینگ، ساخت و ساز را در سال 1406 آغاز نموده و این مجموعه در سال 1420 تکمیل شد. بعد از آن 24 امپراطور چین در آن حکومت و زندگی نموده اند.

در صورتی که قصد بازدید از شهر ممنوعه را داشتید حتما فصل بهار و پاییز را برای آن انتخاب کنید چرا که هوای پکن در این فصل ها بسیار مطبوع و دل انگیز است در واقع ماه های مارچ تا می و سپتامبر و نوامبر برترین زمان سفر به چین و بازدید از این مجموعه تاریخی است.

مجموعه شهر ممنوعه در شمال میدان تیانانمن که تقریبا مشهورترین میدان شهر پکن است قرار گرفته است و فرمی مستطیلی شکل دارد و بزرگ ترین مجموعه کاخ جهان با وسعت 74 هکتار است. دیوار اطراف این مجموعه در هر سمت خود یک گیت ورودی دارد که فاصله بین گیت جنوبی تا گیت شمالی، حدود 961 متر است در حالی که فاصله بین گیت شرقی و غربی 753 متر است. در هر چهار گوشه این مجموعه برج های بسیار زیبایی وجود دارد که از بیرون هم قابل تماشا هستد و نمایی فوق العاده دارند.

شهر ممنوعه به دو قسمت تقسیم بندی می گردد که شامل بخش جنوبی و بخش شمالی است که در بخش شمالی پادشاه به همراه خاندان سلطنتی زندگی می نموده است. این مجموعه حدود 5 قرن محل اقامتی پادشاهان و امپراطوران چین بوده است و به همین دلیل گنجینه های زیادی را در بردارد. در سال 1987 این مجموعه پر ارزش در لیست میراث های جهانی یونسکو به ثبت رسید و حالا هم که معروفیت جهانی دارد.

یکسال بعد از تکمیل شدن ساخت این بنای منحصر بفرد یعنی یک سال بعد از سال 1420، مرکز از نانجینگ به پکن تغییر داده شد. گفته می گردد که یک میلیون کارگر و صدها و حتی هزاران هنرمند به صورت تمام وقت در ساخت این مجموعه کار نموده و یاری نموده اند. تمام مواد و مصالحی که در این بنا به کار رفته اند از جاهای دور و نزدیک و گاهی حتی از استان های دیگر به آن جا برده شده اند. از آن جایی که رنگ زرد نماد و سمبلی از خاندان سلطنتی است، رنگ به کار رفته اصلی در ساختمان های شهر ممنوعه در چین است. در سقف ها هم از کاشی های زرد رنگ استفاده شده است و در دکوراسیون داخلی مجموعه کاخ ها هم رنگ زرد، رنگ بیسیک است.

منبع: chinahighlights.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1099

به "تصاویر دیده نشده از داخل شهر ممنوعه در چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر دیده نشده از داخل شهر ممنوعه در چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید