تست حیوانی واکسن کرونا موفقیت آمیز بود

به گزارش مجله گذر عمر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از نهایی شدن مراحل ساخت واکسن کرونا توسط محققان جوان این ستاد اطلاع داد و گفت: تست حیوانی واکسن کرونا که بر روی میمون انجام شد موفقیت آمیز بود.

تست حیوانی واکسن کرونا موفقیت آمیز بود

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام، محمد مخبر روز سه شنبه در حاشیه مراسم ارسال یک میلیون بسته بهداشتی و اقلام دارویی و اعزام کاروان های سیار پزشکی به مناطق محروم کشور، با تأکید براینکه یکی از وظایف تمام دستگاه های حاکمیتی ایجاد بستر مشارکت و نقش محوری برای مردم است، اضافه کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که مسائل در داخل حل می گردد به این دلیل است که ابزار حل مسائل خود مردم هستند و ما در ستاد اجرایی فرمان امام این را تجربه کردیم که گره ها به دست خود مردم باز می گردد.

مخبر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و حتی کرونا همواره جزو اولین دستگاه هایی بوده که در کنار مردم حضور یافته و با تمام قوا برا برطرف مسائل و امدادرسانی بی وقفه اقدام نموده است.

وی تأکید کرد: نخستین جلسه در ستاد اجرایی فرمان امام برای مبارزه با کرونا در اسفندماه برگزار گردید و بلافاصله برای چالش های روبرو ورود کردیم و امروز میتوانم ادعا کنم اگر ستاد در بحث کرونا و تأمین و فراوری اقلام بهداشتی و دارویی ورود نمی کرد ، کشور دچار یک بحران جدی می شد.

مخبر با اشاره به کوشش محققان ستاد برای فراوری واکسن کرونا اضافه کرد: محققان دارویی ستاد از 6 جهت برای ساخت واکسن کرونا اقدام کردند که دو جهت به مراحل نهایی نزدیک شده و چند مرحله تست حیوانی آنها از جمله تست و تزریق ویروس بسیار قوی شده بر روی میمون، با موفقیت انجام شد وکارایی واکسن تأیید شد و به زودی تست انسانی هم انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از اینکه واکسن به میمون تزریق شد، هیچ اثری از ویروس در این حیوان مشاهده نشد و حتی در پاتولوژی هم اثری از ویروس نبود؛ همه مستندات ساخت واکسن به وزارت بهداشت ارائه شده تا مجوز تست انسانی صادر گردد.

وی بیان کرد: خط فراوری مجهز واکسن کرونا را نیز ساخته و آماده شده و همزمان با اعلام موفقیت تست انسانی، افتتاح این خط فراوری انجام خواهد شد که در این خط فراوری بیش از احتیاج کشور می توانیم واکسن کرونا فراوری کنیم.

مخبر با اشاره به توزیع 9 میلیون بسته معیشتی و اقلام بهداشتی بین آسیب دیدگان کرونا در ماه های اخیر توسط ستاد اجرایی اضافه کرد: امروز هم یک میلیون بسته بهداشتی حاوی پنج میلیون ماسک و یک میلیون مواد ضدعفونی کننده برای مناطق محروم کشور، همچنین 10 هزار کیت آزمایشگاهی و سه هزار رمدیسیور هم به صورت رایگان بین بیمارستان های مناطق محروم توزیع خواهیم کرد، همچنین کاروان های سلامت مجهز به کیت های تشخیص کرونا و تجهیزات دوراپزشکی هم از امروز به این مناطق اعزام می شوند.

در بخش دیگری از این مراسم ارتباط ویدئو کنفرانسی با پنج استان قم، فارس، هرمزگان، گیلان و یزد برقرار شد تا با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام توزیع اقلام بهداشتی توسط نیروهای جهادی همکار ستاد دراین استان ها شروع گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 298

به "تست حیوانی واکسن کرونا موفقیت آمیز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست حیوانی واکسن کرونا موفقیت آمیز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید