تحقق صادرات 600میلیون دلاری از اهداف مهم گیلان در امسال

به گزارش مجله گذر عمر، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان گفت: تحقق صادرات 600میلیون دلاری در امسال هدف مهم استان است.

تحقق صادرات 600میلیون دلاری از اهداف مهم گیلان در امسال

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای تبادل نظر که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار گردید، گفت: در ایام مبارکی به سر می بریم و امیدواریم از برکات این ماه بهره کافی را ببریم.

وی اضافه نمود: در سال گذشته اعضای تبادل نظری دولت و بخش خصوصی گیلان همانند یک مجلس خوب فعالیت های منظم و خوبی را برگزار کردند و سال جاری انتظار دارم برنامه ها بهتر و بیشتری برگزار گردد.

زارع ادامه داد: امروز روز خلیج فارس است و این منطقه ریشه در ژرفای تاریخ و سابقه تمدنی ایران دارد که تجلی گره آوازه ایران سرافراز است.

استاندار گیلان اعلام نمود: ساحل نشینان سلحشور خزر همیشه به نام بلند آوازه خلیج فارس می بالند و این نام اجماعی از ملیت های مختلف است و در بسیاری از ممالک جهان بر نام خلیج فارس اجماع دارند.

وی توضیح داد: این روز را گرامی می داریم و همه جهان بدانند که واقعیات مسلم تاریخی از بین بردنی نیست.

زارع با اشاره به اینکه در سال جهش فراوری هستیم، گفت: حتما برای تحقق این امر باید حوزه صادرات غیرنفتی تقویت کنیم.

استاندار گیلان گفت: جهش فراوری بدون موفقیت های تجارتی و بازرگانی ابتر می ماند و باید به وسیله مدیریت تقاضای مصرف بازارها را شناسایی و حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: این فرصت فراهم است که با بهره گیری از ظرفیت ها گامی اساسی در جهت توسعه استان برداریم.

زارع گفت: با وصل حمل و نقل ریلی از جنوب به شمال کشور می توان حمل و نقل بار را در کشور به وسیله ریلی به ده میلیون تن رساند.

وی اعلام نمود: تصمیمات امروز به صورت جدی پیگیری خواهد شد. همه دستگاههایی اجرایی از بخشی نگری پرهیز نمایند و همه همکاری های لازم باید با فراورینمایندگان و صادرنمایندگان داشته باشند.

استاندار گیلان توضیح داد: کرونا بدون تردید بر اقتصاد آثار سو گذاشته است و باید کوشش کنیم تا آسیب ها در حد امکان جبران شوند.

وی اضافه نمود: سال جاری سختی ها ما نسبت به سال گذشته کمتر نشده است و باید با همت مضاعف به صادرات 600میلیون دلاری در استان برسیم.

فرهاد دلق پوش رییس سازمان صمت گیلان نیز در این جلسه گفت: مرزهای استان گیلان نقش موثری در بهبود شرایط صادرات کشور دارند.

وی اضافه نمود: تکمیل زیرساخت های لازم در مورد حمل و نقل های زمینی باید تسریع گردد.

دلق پوش اعلام نمود: استانهای همجوار ما نظیر اردبیل 16 درصد و مازندارن 44 درصد از نظر صادرات وزنی رشد داشتند و این امر نشان می دهد که استان گیلان هم می تواند گامهای بلندتری بردارد.

وی توضیح داد: بهتر است برای واردات بر گمرکات انزلی و برای صادارت بر گمرک آستارا در استان متمرکز شویم.

تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن رشت در ادامه این جلسه گفت: ضروری است در شرایط کرونایی موجود بانک ها همکاری بیشتری با اصناف و کسبه داشته باشند.

وی اضافه نمود: ما قوانین خوبی در کشور داریم و رعایت آن از سوی دستگاه های اجرایی منجر خواهد شد که از به وجود آمدن بسیاری از مسائل جلوگیری گردد.

تیزهوش اعلام نمود: بعد از شیوع ویروس بسیاری از مرزهای کشور بسته شد، خوشبختانه گمرک، پایانه و دستگاههای ذیربط در آستارا کوشش کردند تا در حد امکان نیازهای کشور در بحث واردات و صادرات کالاهای مورجهانز تامین گردد.

وی وجود کشتی های فرسوده را یکی از دغدغه های صادراتی در استان بیان کرد و اضافه نمود: امید می رود، هر چه سریعتر کشتی های جدید خریداری و وارد استان شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 21

به "تحقق صادرات 600میلیون دلاری از اهداف مهم گیلان در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق صادرات 600میلیون دلاری از اهداف مهم گیلان در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید