امکانات وسیع گوگل مپ تازه، از پیش بینی ترافیک تا مشاهده سه بعدی مسیر، عکس

به گزارش مجله گذر عمر، دیجیاتو نوشت: گوگل Maps با مجهز شدن به قابلیت های متنوع مبتنی بر هوش مصنوعی، می تواند پیش نمایش سه بعدی از مسیر را پیش از آغاز سفر ارائه کند.

امکانات وسیع گوگل مپ تازه، از پیش بینی ترافیک تا مشاهده سه بعدی مسیر، عکس

گوگل در کنفرانس I/O امسال خود، قابلیت نسبتاً تازه Immersive View را به سرویس مسیریابی اپلیکیشن گوگل Maps اضافه نموده است. اکنون کاربران می توانند پیش نمایش سه بعدی از مسیر پیشنهادی را در اختیار داشته باشند و تا درک بهتری نسبت به المان های مختلف پیش رو، بدست آورند.

پیش نمایش مسیر در گوگل Maps چگونه کار می نماید؟

به لطف قابلیت گفته شده، افراد می توانند بسیار آسان تر از گذشته، مسیریابی نمایند. بعلاوه جزئیات بیشتری مثل شرایط جوی یا اندازه ترافیک در نقاط مختلف، نمایش داده می گردد. به نوعی می توان ویژگی تازه گوگل Maps را مشابه حالت Flyover نقشه اپل دانست؛ با این تفاوت که از امکانات وسیع تری برخوردار است. هوش مصنوعی می تواند اقدام به پیش بینی شرایط ترافیک نیز کند و تغییرات احتمالی را به کاربر، نمایش دهد.

شایان ذکر است که فعلاً امکان استفاده از قابلیت Immersive View هنگام مسیریابی در برنامه گوگل Maps وجود نخواهد داشت. گوگل وعده داده است که در تابستان امسال، تعداد معدودی از شهرها، پذیرای ویژگی مذکور خواهند بود و تا خاتمه امسال میلادی، شاهد ارائه آن در 15 شهر مختلف خواهیم بود. شهرهای انتخاب شده در کشورهای ایالات متحده، هلند، آلمان، ایرلند، ژاپن، فرانسه و ایتالیا قرار دارند.

میریام دنیل، یکی از مدیران سرویس نقشه گوگل در مصاحبه ای، اشاره نموده است که این قابلیت در ابتدا برای اپلیکیشن های اندروید و iOS گوگل Maps ارائه خواهد شد. بعلاوه باید توجه داشت که قابلیت نمایش سه بعدی، محدود به المان های واقع بر سطح زمین می گردد؛ در نتیجه نباید انتظار داشت که پیش نمایش مسیر حرکت مترو یا قطار در زیرزمین نمایش داده گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1287

به "امکانات وسیع گوگل مپ تازه، از پیش بینی ترافیک تا مشاهده سه بعدی مسیر، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکانات وسیع گوگل مپ تازه، از پیش بینی ترافیک تا مشاهده سه بعدی مسیر، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید