امنیت، نیازی بنیادین و پایدار است

به گزارش مجله گذر عمر، خبرنگاران/مازندران مدیر امور برق شهرستان جویبار گفت: امنیت، نیازی بنیادین و پایدار و خواسته برحق مردم است و برق در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رفاه و امنیت جامعه تاثیر به سزایی دارد.

امنیت، نیازی بنیادین و پایدار است

رضا حاجی کلایی صبح امروز در نشست با فرمانده و معاونین نیروی انتظامی شهرستان جویبار با اشاره به اهمیت برق در جامعه و زندگی روزمره مردم اظهار کرد: قطع لحظه ای از جریان برق برای مردم غیر قابل تصور بوده و تمایل بسیار خوب و سازنده برق و نیروی انتظامی در افزایش سطح امنیت مردم و جامعه بسیار اثر بخش است.

وی شرح داد: اهمیت وجود امنیت در زندگی جمعی تا حدی است که همگام با سلامت و ضامن بقا و پایداری جامعه سالم قرار خواهد گرفت.

مدیر امور برق جویبار اعلام کرد: فقر اقتصادی، خشونت خانوادگی، بی اعتمادی، هویت خواهی، تبعیض، نظام تامین اجتماعی، جنایات سازمان یافته، مسائل زبان و بیماری ها، اختلالات روانی ازعناصر اصلی امنیت اجتماعی در ایران است.

حاجی کلایی گفت: انسجام گروهی، نظم عمومی، سلامت و مهارت افراد، امید به زندگی و امنیت هویت از مولفه های امنیت اجتماعی در ایران بوده که نقش مهمی در بقاء و بالندگی ملت ها دارد.

وی با اشاره به اینکه زندگی سالم و اجتماعی مهمترین و نخستین راه چاره برای حفظ ثبات امنیت اجتماعی است، یاد آورشد: در اسلام، سخت ترین مجازات ها برای کسانی در نظر گرفته شده که امنیت جامعه را به خطر می اندازند.

مدیر امور برق جویبار نقش مشارکت مردم در برقراری امنیت را از عوامل موثر دانست و اضافه کرد: مسئله امنیت اجتماعی به عنوان یک امر اجتماعی به طور کامل وابسته به مشارکت مردم است که در کنار مسئولیت دولت بسیار ارزشمند و تاثیرگذار بوده و می تواند در پیشگیری از وقوع جرم اثر گذار باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جویبار نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تعامل سازنده ای بین مجموعه نیروی انتظامی با امور توزیع برق جویبار وجود دارد، اظهار کرد: مجموعه نیروی انتظامی جویبار برای حفظ امنیت و پیشگیری از جرائم تلاش های بسیار خوبی انجام داده و درمورد سرقت سیم و تجهیزات برق همکاری خوبی با برق جویبار داشته است.

وی شرح داد: امور برق جویبار علاوه برحسن ارتباط، همکاری صمیمانه جهت دستگیری سارقان لوازم و تجهیزات برقی داشته و امیدواریم با تلاش های خوب که صورت می گیرد میزان سرقت ها کاهش پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی جویبار اعلام کرد: سرقت سیم های شبکه 50 مورد در سال 98 و 21 مورد در سال 99 رخ داد که در مجموع در سال گذشته 23 نفر و در سال 99 نیز 4 نفر در این ارتباط دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

گفتنی است در این نشست از فرمانده و دست اندرکاران نیروی انتظامی جویبار که در دستگیری سارقان سیم ها و تجهیزات برق تلاش های شبانه روزی و ایثارگرانه داشتند با اهدا لوح قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 12

به "امنیت، نیازی بنیادین و پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت، نیازی بنیادین و پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید