افغانستان، زندانیان آزاد شده دولت توسط طالبان به 712 نفر افزایش یافت

به گزارش مجله گذر عمر، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از آزادی 21 زندانی دیگر دولت افغانستان اطلاع داد که این اقدام مجموع زندانیان آزاد شده توسط طالبان را به 712 نفر افزایش می دهد.

افغانستان، زندانیان آزاد شده دولت توسط طالبان به 712 نفر افزایش یافت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی خاطرنشان کرد که در ادامه فرایند آزادی زندانیان دولت افغانستان توسط این گروه 21 زندانی دیگر در ولایت تخار آزاد شدند.

شاهین دو روز پیش نیز از آزادی 34 نیروی امنیتی و دفاعی دیگر دولت افغانستان در ولایت بدخشان خبر داده بود.

براساس آمارهای منتشر شده توسط طالبان، مجموع زندانیان آزاد شده دولت توسط این گروه، با احتساب 21 نفری که به تازگی آزاد شدند، به 712 نفر رسیده است.

اخیراً نیز صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که مجموع زندانیان آزاد شده طالبان توسط دولت افغانستان به 3 هزار و 895 نفر افزایش یافته است.

براساس توافقنامه قطر، دولت افغانستان قرار است 5 هزار عضو طالبان را آزاد کند و این گروه نیز در مقابل باید یکهزار نفر از نیروهای دولتی را آزاد نماید.

طالبان تاکید دارد که پیش از شروع مذاکرات بین الافغانی همه 5 هزار زندانی این گروه آزاد شوند اما کارشناسان می گویند که آزادی کامل زندانیان طالبان پیش از گفت وگوها مهمترین اهرم فشار کابل را در مذاکره با طالبان از بین برده و سبب تقویت مواضع طالبان خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 149

به "افغانستان، زندانیان آزاد شده دولت توسط طالبان به 712 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، زندانیان آزاد شده دولت توسط طالبان به 712 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید