افزایش 2885 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز

به گزارش مجله گذر عمر، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک فرایند باثبات با رشد 2885 واحد روبرو شد. در عین حال ارزش معاملات بورس و فرابورس به 27.9 هزار میلیارد تومان رسید.

افزایش 2885 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بورس اوراق بهادار تهران که فرایند تثبیت و حتی رو به رشد را در پیش گرفته، امروز هم مانند روز گذشته در یک فرایند باثبات در پایان معاملات با افزایش 2885 واحد به رقم یک میلیون و 447 هزار و 854 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 8106 واحد به رقم 468 هزار و 511 واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 741 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 11.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.6 میلیون نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 148 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را هم در نظر بگیریم که به بیش از 14 هزار و 774 میلیارد تومان رسید، یعنی امروز معامله گران در بورس اوراق و فرابورس بیش از 27 هزار و 922 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص های بورس مثبت بوده، البته رشد شاخص ها بین 2 دهم درصد تا 1.7 درصد ثبت شده است. شاخص کل بورس و شاخص قیمت سهام با معیار وزنی ـ ارزشی امروز 2 دهم درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 1.7 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 29 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 25 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 14 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهاهی گل گهر و فولاد آلیاژی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در جهت دیگر نماد های پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، شستا، پالایش نفت اصفهان و ملی مس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نماد های پرتراکنش امروز در بورس تهران شامل شستا، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سایپا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک دی و فولاد مبارکه بودند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 23 درصد رشد به رقم 20 هزار و 143 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 374 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس بیش از 3.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 829 هزار نوبت معامله و به ارزش 14 هزار و 774 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های صنعتی مینو، پتروشیمی زاگرس، گهر زمین، اعتباری ملل و سرمایه گذاری میراث فرهنگی به ترتیب بیشتری اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشتند و نماد های بیمه پاسارگاد و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نماد های پرتراکنش فرابورس شامل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر، بانک دی، دامپروری ملارد شیر، چوب خزر کاسپین، توسعه راستا برق گیلان و صنایع لاستیک یزد، بودند.

خبر هایی رسیده مبنی بر این که تأمین سرمایه امین و همچنین سنگ آهن گهر زمین افزایش سرمایه دادند. همچنین شرکت تاسیسات دریایی صدرا که بزرگ ترین کشتی نفتکش را ساخته و به زودی در اختیار مشتری خارجی قرار می دهد سهام ارزنده ای پیدا کردند.

به گونه ای که امروز صف خرید خصدرا به 22 میلیون نفر هم رسید و این علائم نشان می دهد، سهام ارزنده در بازار بسیار فراوان شده و از طرفی ارزش معاملات روزانه در بورس و فرابورس که به ارقامی بین 20 تا 28 میلیارد تومان رسیده، اکنون نوبت عمق بخشیدن به بازار با عرضه سهام جدید و افزایش سهام شناور شرکت هاست.

همچنین قول هایی که برخی وزرا مبنی برا ارائه سهام شرکت های دولتی داده اند، مانند وزیر امور مالی و دارایی که در خرداد ماه در مجلس قول داد باقیمانده سهام دولت در وامید و نیز وبانک را در بورس ارائه کند.

همچنین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی قول داد تا پایان سال میزان شناوری سهام شستا را به 20 درصد برساند تا بتواند این شرکت بزرگ از معافیت رسیدگی به صورت های مالی سال های قبل برخوردار شود.

همچنین بار ها مسؤولان دولت قول دادند دارا سوم مرکب از باقیمانده سهام بانک های ملت، تجارت و صادرات را به زودی ارائه کند، اما هیچ کدام از این وعده ها هنوز محقق نشده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 462

به "افزایش 2885 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2885 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید