استانبول، خاطرات و شهر

به گزارش مجله گذر عمر، ...احساس کردم که استانبول واقعا زیباست البته برای بزرگان و نه بردگان

استانبول، خاطرات و شهر

اورهان پاموک با قلم شاعرانه اش خاطرات خود در کوچه پس کوچه های استانبول را به تصویر کشید؛ خاطراتی که با ادراک هنرمندانه اش آمیخته شد و شاهکاری ادبی ساخت: کتاب استانبول، خاطرات و شهر. شکایت از زندگی پرازدحام امروزی و حسرت روزهای گذشته استانبول در جای جای کتاب دیده می گردد.

استانبول را همچون سن پطرزبورگ داستایوفسکی، دوبلین جویس و پاریس پروست به شهری ادبی بدل نموده اید که خوانندگانی از هر گوشه جهان آن را چون زادگاه خود شناخته و حیاتی دوباره در آن آرزو می نمایند این را هوراس انگدال، دبیر دائمی آموزشگاه سوئد، خطاب به اورهان پاموک می گوید. در کتاب استانبول، اورهان پاموک علاوه بر اینکه درونیات خود را با قلمی سحرآمیز به تصویر می کشد، توصیفات ملموسی از شهر استانبول ارائه می دهد. شهر استانبول در دیگر آثار این نویسنده نقش به سزایی دارد؛ بیراه نیست که اورهان پاموک را نویسنده استانبول نامیده اند. کتاب استانبول خاطرات و شهر در سال 2006 برنده جایزه نوبل شد؛ این کتاب به معروفیت جهانی رسید و به بیشتر زبا ن های زنده جهان ترجمه شد. این کتاب را با ترجمه شهلا طهماسبی از انتشارات نیلوفر می توانید تهیه کنید.

در بخشی از کتاب می خوانیم

برای من این جا همواره شهر ویرانه ها و سودازدگی های انتها امپراتوری بوده است. تمام عمرم را یا داشتم با این سودازدگی می جنگیدم و یا داشتم آن را از آن خود می کردم...

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1185

به "استانبول، خاطرات و شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول، خاطرات و شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید