احتمال افزایش بستری های کرونایی ذر گیلان

به گزارش مجله گذر عمر، معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از افزایش درصد بیماران کرونایی بستری در استان طی دو هفته اخیر خبر داد.

احتمال افزایش بستری های کرونایی ذر گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر آبتین حیدرزاده گفت: حدود 80 تا 90 درصد از بیماران باقی مانده علائم خفیف دارند و به شکل سرپایی با مراجعه با پزشک و یا بدون مراجعه به پزشک معالجه می شوند.

وی بیان نمود: بستری های کرونایی در بیمارستان های استان گیلان روزانه بین 35 تا 50 نفر است که متاسفانه عدد خوبی نیست و نشان می دهد این بیماری همچنان فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افزایش درصد بیماران بستری طی دو هفته اخیر خبر داد و متذکر شد: بعد از هجوم مسافران به گیلان در ایام تعطیلات نیمه خرداد این افزایش فرایند بستری اتفاق افتاده است.

حیدرزاده مطرح نمود: به نظر می رسد اگر همین فرایند مسافرت ها ادامه پیدا کند، بستری های استان گیلان یک هفته تا 10 روز آینده افزایش خواهد داشت و ممکن است مجددا به سمت ایجاد مرگ و میر ناشی از کرونا برویم.

وی اضافه نمود: افرادی که قصد سفر به گیلان را دارند، فعلا سفر خود را به تعویق بیاندازند.

معاون علوم پزشکی گیلان بیان نمود: جمعیت سالمند در گیلان بالاست و این گروه در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند .به همین دلیل افراد بدون علامت با دارای علائم خفیف می توانند موجب بیمار شدن سالمندان به صورت شدید شوند.

  • خاطراتی از نقاهتگاه بیماران کرونایی در بندرانزلی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 116

به "احتمال افزایش بستری های کرونایی ذر گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش بستری های کرونایی ذر گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید