آموزش بافت شال گردن با قلاب ساده دخترانه و مردانه بسیار شیک

به گزارش مجله گذر عمر، چه چیزی مجذوب کننده تر از اینکه شال زمستانی خودمان را ببافیم!؟ هنر بافتنی یک هنر بسیار آرامش بخش و زیباست که حاصل صبوری و سلیقه به خرج دادن در آن، یک بافتنی مجذوب کننده و ماندگار خواهد شد که با هر بار استفاده از آن آدمی را پر از شوق می نماید. در این مطلب آموزش بافت شال گردن با قلاب را به شما آموزش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

آموزش بافت شال گردن با قلاب ساده دخترانه و مردانه بسیار شیک

بافت شال گردن با قلاب ساده اسپرت

برای بافت این بافت شال گردن با قلاب از دو رنگ استفاده می گردد، که همین تفاوت رنگ ها باعث به وجود آمدن این طرح زیبا می گردد وگرنه خود بافت به تنهایی طرح خاصی را ایجاد نمی کند .

روش حساب کردن تعداد زنجیره لازم

برای بافت شال گردن با قلاب با این طرح تعداد زنجیره ها در این طرح مضربی از 8 به علاوه 2 می باشد. مثلاً 8 ضرب در 2 می گردد 16، به علاوه 2 می گردد 18. پس 18 تا زنجیره می زنیم و بافت را آغاز می کنیم، یا 8 ضرب در 3 مساوی 24 است و به علاوه 2 می گردد 26. یعنی 26 زنجیره می زنیم.

در نهایت تعداد زنجیره ها بستگی به خواست خودتان دارد که می خواهید پهنای شال به چه میزان باشد.

آغاز بافت شال گردن

حال با هر رنگی که مایل هستید 26 دانه زنجیره می زنید. ما طبق نقشه با صورتی آغاز می کنیم .

رج 1:

با رنگ صورتی در زنجیره چهارم یک پایه بلند می زنیم، در 2 زنجیره بعدی هم پایه بلند می زنیم، با رنگ آبی 4 دانه پایه بلند می زنیم. با صورتی 4 تا پایه بلند، با آبی 4 تا پایه بلند، با صورتی 4 تا پایه بلند، با آبی 4 تا پایه بلند .

رج 2:

با صورتی 3 تا زنجیره می زنیم. بعد با رنگ آبی ادامه می دهیم و پایه بلند اولی را رد می دهیم و در پایه های دوم به بعد 4 تا پایه بلند می زنیم.

سپس به این صورت ادامه می دهیم: صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی 3 تا.

رج 3:

با همان رنگ صورتی 3 تا زنجیره می زنیم. پایه اول را نمی بافیم و در پایه بعدی یک پایه می زنیم.

سپس به این صورت ادامه می دهیم: آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا و با رنگ صورتی 2پایه می زنیم .

رج 4:

با رنگ صورتی 3 تا زنجیره می زنیم. پایه اولی را رد می دهیم، در پایه دوم و سوم 2 پایه می زنیم.

سپس به این صورت ادامه می دهیم: آبی 4 تا، صورتی 4 تا،آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا، با رنگ صورتی 1پایه می زنیم .

رج 5:

با رنگ آبی 3 تا زنجیره می زنیم. پایه اول را رد می دهیم و در پایه های بعدی 3 تا پایه می زنیم.

سپس به این صورت ادامه می دهیم صورتی 4 تا،آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی 4 تا .

رج 6:

با آبی 3 تا زنجیره می زنیم. با صورتی پایه اول را رد می دهیم و 4 تا پایه می زنیم. سپس به این صورت ادامه می دهیم آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 3 تا .

رج 7:

با رنگ آبی 3 تا زنجیره می زنیم. پایه اول را رد می دهیم و در پایه بعد یک پایه می زنیم. سپس به این صورت ادامه می دهیم: صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 2 تا .

رج 8:

بارنگ آبی 3 تا زنجیره می زنیم و پایه اول را رد می دهیم و 2 پایه می زنیم. سپس به این صورت ادامه می دهیم: صورتی 4 تا، آبی 4 تا، صورتی4 تا، آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی یک .

رج 9:

با رنگ صورتی 3 تا زنجیره می زنیم و پایه اول را رد می دهیم و 4 تا پایه می زنیم. سپس به این صورت ادامه می دهیم: آبی 4 تا، صورتی 4 تا، آبی 4تا، صورتی 4 تا، آبی 4 تا .

حال 9 رج بافت شال گردن با قلاب تمام شد. برای ادامه دادن، از رج 2 تا 9 را طبق توضیحات دوباره تکرار کنید و تا جایی که می خواهید طول شال گردن شما باشد آن را ادامه دهید.

سخن آخر

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. اگر شما از علاقمندان کار با کاموا هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری هم به مطالب آموزش بافت 3 مدل شال گردن ساده و مدل دار به صورت آسان و خلاقیت با کاموا؛ 5 ایده ساده و خلاقانه بزنید و از قلم نیاندازید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 770

به "آموزش بافت شال گردن با قلاب ساده دخترانه و مردانه بسیار شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بافت شال گردن با قلاب ساده دخترانه و مردانه بسیار شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید