آمریکایی های بیشتری در سال 2021 نسبت به 2020 قربانی کرونا شده اند

به گزارش مجله گذر عمر، ایالات متحده در همه گیری کرونا رکورد دیگری را ثبت کرد و تعداد مرگ و میر این کشور در سال 2021 که هنوز بیش از یک ماه به خاتمه آن مانده از تعداد فوتی های ثبت شده این کشور در سال 2020 فراتر رفت.

آمریکایی های بیشتری در سال 2021 نسبت به 2020 قربانی کرونا شده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه بر اساس داده های منتشر شده به وسیله دولت فدرال و دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد که تعداد مرگ و میرهای ثبت شده در ایالات متحده در سال 2021 بر اثر ابتلا به کووید-19 از آمار کل سال 2020 فراتر رفته که نشان دهنده تهدید مداوم این ویروس است.

آمار جانز هاپکینز نشان می دهد که تعداد کل مرگ و میرهای گزارش شده مرتبط با این بیماری در آمریکا در روز شنبه به 770 هزار و 800 نفر رسید. بر اساس آخرین داده های گواهی مرگ از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، این آمار، کل فوتی های همه گیری را بیش از دو برابر 385 هزار و 343 مرگ ناشی از کووید-19 ثبت شده در سال 2020 نشان می دهد.

وال استریت ژورنال توسعه نوع بسیار مسری دلتا و نرخ پایین واکسیناسیون در بعضی جوامع را از عوامل این مرگ و میر بالا در ایالات متحده عنوان نموده است.

این رکورد تاریک علیرغم این واقعیت است که سه واکسن کرونا در این کشور مجاز شده، که اخیراً برای بچه ها پنج سال به بالا هم مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، حدود 69 درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل تا حدی در مقابل کرونا واکسینه شده اند، در حالی که 59 درصد به طور کامل واکسینه شده اند.

در میان این گروه، آمریکایی های 65 ساله و بالاتر از نرخ واکسیناسیون بسیار بالایی برخوردارند. بر اساس داده ها، تقریباً 100 درصد افراد در آن محدوده سنی حداقل تا حدی واکسینه شده اند، در حالی که 86 درصد به طور کامل واکسینه شده اند.

طبق گزارش هیل، در حالی که ایالات متحده آغاز به جشن کاهش موارد کرونا در ماه سپتامبر کرد، فرایند ابتلا به طور پیوسته از آن به بعد صعودی شده است. هفته گذشته، 29 استان شاهد افزایش تعداد ابتلا نسبت به هفته قبل از آن بود.

اخیراً خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش کرد که عدم تمایل بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان های آمریکا به ویژه در بخش جنوب این کشور را مملو از بیمار نموده و بخش های مراقبت های ویژه با کمبود تخت روبرو شده است و همچنان مسائل کمبود دارو یک معضل در آمریکاست.

از طرف دیگر، آنتونی فائوچی ویروس شناس برجسته آمریکایی تأکید نموده که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی، می توان تغییری در فرایند صعودی ابتلا و فوتی های کرونا در آمریکا ایجاد کرد.

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی های کرونا در آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن موجب شده تا مقدار محبوبیت وی در زمینه مقابله با ویروس کووید-19 فرایندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً یک نظرسنجی در مورد مقدار رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفت که نشان داد مقدار محبوبیت جو بایدن به پایین ترین مقدار از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه ایپسوس انجام شد نشان داد، مقدار رضایت آمریکایی ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر 50 درصد رسیده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 957

به "آمریکایی های بیشتری در سال 2021 نسبت به 2020 قربانی کرونا شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی های بیشتری در سال 2021 نسبت به 2020 قربانی کرونا شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید