آبشناس: برگزاری رزمایش دریایی هوایی آمریکا در بحرین توجیه ندارد ، حضور آمریکایی ها در هر کجای منطقه تهدیدی برای ایران است

به گزارش مجله گذر عمر، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکایی ها در فاصله 12 هزار کیلومتری از سرزمین اصلی خود به خلیج فارس آمده و رزمایش برگزار می نمایند این در حالی است که امروز هر مسئله ای در خاورمیانه به وجود می آید یک طرف آن آمریکاست.

آبشناس: برگزاری رزمایش دریایی هوایی آمریکا در بحرین توجیه ندارد ، حضور آمریکایی ها در هر کجای منطقه تهدیدی برای ایران است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

عماد آبشناس کارشناس مسائل بین الملل در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در مورد برگزاری رزمایش هوایی- دریایی آمریکا در خلیج فارس با ادعای اینکه این اقدام برای اطمینان از آزادی تردد دریایی در خلیج فارس صورت می گیرد گفت: آزادی تردد در خلیج فارس، دریای عمان و همه دریا های بین المللی وجود دارد منتهی تا زمانی که مزاحمتی برای صادرات و واردات ایران ایجاد نشده باشد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی این آزادی تردد را تضمین نموده و طبق گفته رئیس جمهور اگر ایران نتواند از تنگه هرمز صادرات انجام دهد آن وقت هیچ کشور دیگری هم نخواهد توانست.

آبشناس با بیان اینکه برگزاری رزمایش دریایی هوایی آمریکا توسط ناوگان پنجم آمریکا که در بحرین مستقر است هیچ توجیح عقلانی ندارد گفت: آمریکایی ها در فاصله 12 هزار کیلومتری از سرزمین اصلی خود به خلیج فارس آمده و رزمایش برگزار می نمایند این در حالی است که امروز هر مسئله ای در خاورمیانه به وجود می آید یک طرف آن آمریکاست و اگر حضور این کشور در منطقه نبود کشور های حاضر در این منطقه مسائل و اختلافات خود را آسانتر حل و فصل می کردند. تاریخ گواه آن است که زندگی مردم این منطقه قبل و بعد از ورود آمریکا به غرب آسیا به چه شکل بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر آمریکا نگران امنیت خود در کیلومتر ها دورتر است و در 12 هزار کیلومتری خود نیرو مستقر می نماید حق ندارد که برای ایران مشخص تکلیف کند که این کشور برای حفظ امنیت خود کجا حضور داشته باشد و کجا حضور نداشته باشد گفت: حضور آمریکایی ها درهر کجای این منطقه که باشد تهدیدی برای امنیت ایران محسوب می گردد و هر زمان آمریکا از منطقه خارج گردد و جمهوری اسلامی تهدیدی از جانب این رژیم احساس نکند ایران هم ترجیح می دهد هزینه بیشتری انجام ندهد و در منطقه حضور نداشته باشد.

آبشناس با اشاره به ارتباط نزدیک جمهوری اسلامی با مردم منطقه گفت: این موضوع برگرفته از قرابت های فرهنگی- اعتقادی مردم این منطقه با جمهوری اسلامی است و ارتباطی به ایالات متحده ندارد جمهوری اسلامی چندین هزار سال قبل در این منطقه بوده و خواهد بود و آمریکایی ها اجازه ندارند بگویند چرا شیعیان فلان کشور نسبت به جمهوری اسلامی علاقه مند هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد:،اساسا ایران پشتوانه ای برای کشور های مسلمان منطقه بوده و ارتباط شیعیان و مسلمانان منطقه با جمهوری اسلامی موضوع جدیدی نیست و احساس علاقه از طرف مردم بعضی کشور های مسلمان به ایران کاملا طبیعی است.

وی در انتها خاطر نشان کرد: در این خصوص یک پژوهشگر اردنی که بعد ها یکی از وزرای اردن شد در زمان انقلاب های عربی طی پژوهشی از مردم خواسته بود که شما از این انقلاب ها به دنبال چه حکومتی هستید و مردم گفته بودند به دنبال برقراری حکومتی شبیه به ایران هستیم او گفته بود یعنی به دنبال استقرار حکومتی شیعی هستید و مردم پاسخ داده بودند مگر حکومت ایران شیعه است؟ ایران یک حکومت اسلامی است و بدین ترتیب این قبیل رخداد ها حکایت از این دارد که ایران یک الگو برای سایر مسلمانان است؛ چه آمریکا از این موضوع استقبال کند و چه از آن نگران گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 276

به "آبشناس: برگزاری رزمایش دریایی هوایی آمریکا در بحرین توجیه ندارد ، حضور آمریکایی ها در هر کجای منطقه تهدیدی برای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشناس: برگزاری رزمایش دریایی هوایی آمریکا در بحرین توجیه ندارد ، حضور آمریکایی ها در هر کجای منطقه تهدیدی برای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید